פטריית מאיטאקי – Maitake

“Maitake” פירושו פטרייה רוקדת ביפנית. אומרים שהפטרייה קיבלה את שמה לאחר שאנשים רקדו מאושר לאחר מציאתה בטבע. בזכות טעמה ובזכות תכונות הריפוי המדהימות שלה.

פטריה זו היא סוג של אדפטוגן. אדפטוגנים מסייעים לגוף במאבק נגד כל סוג של קושי נפשי או פיזי. הם גם פועלים לוויסות מערכות הגוף שהפכו לא מאוזנות. אמנם ניתן להשתמש בפטריה זו במתכונים לטעם ומאכל בלבד, אך היא נחשבת לפטריית מרפא.

הפטרייה גדלה בר בחלקים מיפן, סין וצפון אמריקה. היא גדלה בתחתית עצי אלון, בוקיצה ואדר. ניתן לטפח אותה ואפילו לגדל אותה בבית, אם כי בדרך כלל היא לא תגדל כמו שבטבע. חודשי הסתיו הם החודשים בהם בדרך כלל ניתן למצוא את הפטרייה.

למרות שפטריית מאיטאקי הייתה בשימוש ביפן ובסין במשך אלפי שנים, היא צברה פופולריות בשאר העולם רק בעשרים השנים האחרונות.

אילו יתרונות בריאותיים קשורים לפטריות מאיטאקי?

בהשוואה לפטריות אחרות, פטריית מאיטקה מראה תוצאות טובות יותר במניעה ובטיפול בסרטן ובמצבים בריאותיים אחרים. למאיטקי יש גם השפעות חיוביות על מערכת החיסון הכללית.

פטריות מאיטאקה עשירות ב:

  • נוגדי חמצון
  • בטא גלוקנים
  • ויטמינים B ו-C
  • נְחוֹשֶׁת
  • אֶשׁלָגָן
  • סִיבים
  • מינרלים
  • חומצות אמינו

הפטריות הן גם:

  • ללא שומן
  • דלות נתרן
  • דלות קלוריות
  • ללא כולסטרול
  • מדענים חוקרים כיום את הדרך הייחודית שבה הפטרייה תומכת בבריאות הכללית ונלחמת במחלות.

מה למדע יש לומר

מחקרי מעבדה מצביעים על כך שמאיטאקי עשוייה להיות יעילה בטיפול במחלות מסוימות. אך דרושים מחקרים נוספים כדי לאשר את השפעתה על בני אדם, אך הממצאים הנוכחיים נראים מאד מבטיחים.

מחלת הסרטן

מחקר משנת 2013 מצביע על כך שפטריית מאיטקי כולה להיות שימושית במניעה ובטיפול בסרטן השד. חוקרים מציעים כי פטריה זו יכולה להילחם בצמיחה ורבייה של תאים סרטניים.

פטריית מאיטאקי הראתה יכולת לדכא את צמיחת הגידולים בעכברים. היא יכולה גם להגדיל את מספר התאים הנלחמים בגידול. זה מצביע על כך שהיא יכולה להיות יעילה גם במאבק בגידולים סרטניים בבני אדם כאשר היא נלקחת דרך הפה.

מחקר קודם מצא שתמצית מאיטקי, יעילה בהריגת תאי סרטן אנושיים. היא נלקחה לצד חלבון שנלחם גם כן בסרטן והצליחה להגביר את יעילותו.

כולסטרול

במחקר משנת 2013 מצאו שתמצית אבקת מאיטקי הורידה את רמות הכולסטרול בעכברים. בנוסף נצפתה כמגדילת כמות חומצות שומן המספקות אנרגיה. בגלל זה, חוקרים העלו תיאוריה שאכילת פטריות מאיטאקי עשויה לעזור לשמור על בריאות העורקים.

סוכרת סוג 2

תוצאות מחקר משנת 2015 מראות כי לפטריית מאטיקי יכולות להיות השפעות חיובית על חולדות עם סוכרת מסוג 2. במהלך המחקר, לצריכת פטריות מאיטקי הייתה השפעה חיובית על רמות הגלוקוז של חולדות. זה מצביע על הפוטנציאל של הפטרייה לטיפול בסוכרת מסוג 2 בבני אדם.

פטריית מאיטקי עשויה להיות שימושית גם בטיפול ב:

  • וירוסי הצטננות ושפעת
  • לחץ דם גבוה או נמוך
  • תפקוד מערכת החיסון
  • תופעות לוואי של כימותרפיה

כיצד להוסיף פטריות מאיטאקי למשטר שלך

אם אתם משתמשים במאיטקי לצרכים רפואיים, אתם יכולים להוסיף אותה גם לכל מאכל שבו תוסיף בדרך כלל פטריות. ניתן להוסיף להקפצה, סלט, פסטה, פיצה, חביתות או מרק. אפשר גם לטגן את הפטריות בחמאה או לצלות אותן. למאיטקי יש טעם חזק ואדמתי, אז הקפידו ליהנות מהטעם שלו לפני שמוסיפים אותו לכמות גדולה של מזון.

אם אתם קונים מאיטקי טרייה, קנו אותה שלמה כדי להאריך את חיי המדף שלה. אחסנו אותה בשקית נייר במקרר. ייתכן שתוכלו למצוא אותה מיובשת בחלק מחנויות המכולת. היא קופאת היטב, כך שתוכל לשמור אותה במלאי אם אתם מצליחים למצוא אותה טרייה. אתם יכולים גם להקפיא אותה במצב גולמי.

ניתן ליטול מאיטקי גם כרכז נוזלי או בצורה יבשה בכמוסות. אם החלטתם לקחת את זה כתוסף, חפשו Maitake D-Fraction, שהיא תמצית של הפטרייה.

המינון הנכון תלוי בגיל, במשקל ובבריאות. זה תלוי גם בחוזק בפועל של מותג מסוים של תוסף. הקפידו לקרוא בעיון את ההוראות לפני השימוש.

בדקו תמיד עם הרופא שלכם לפני נטילת מינון גבוה, ועקבו בקפידה אחר התגובות שלכם. אם אתם מתחילים לחוות תסמינים חריגים או אי נוחות, הפסיקו את השימוש והתייעצו עם הרופא שלכם.

ייתכן שיחלפו מספר שבועות או חודשים עד שתרגישו הבדל ניכר. נטילת הפטרייה עם ויטמין C אמורה להגביר את היתרונות שלה.

גורמי סיכון שיש לקחת בחשבון

מאיטקי ניתנת לעיכול כל עוד הפטרייה לא ישנה מדי. אם היא מבוגרת יותר, הקשיחות של הפטרייה עלולה להקשות על העיכול. בישול הפטרייה יכול לשפר את העיכול שלה.

למרות שתגובות אלרגיות וקלקולי קיבה הם דבר נדיר, זה עדיין אפשרי.  אם אתם סובלים מסוכרת, עליכם להתייעץ עם הרופא שלכם לפני הצריכה. למייטקי עשויה להיות השפעה על רמת הסוכר בדם. היא עשוייה גם להוריד את לחץ הדם, אז הקפידו לדון באפשרויות עם הרופא שלכם אם אתם סובלים מלחץ דם נמוך. אתם לא צריכים לצרוך פטריות מאיטקי בתוך שבועיים מניתוח או אם אתם סובלים מהפרעת דימום.

שורה התחתונה

מאיטקי מראה פוטנציאל עצום לריפוי. אין ערבויות, אבל הפוטנציאל נראה מבטיח. הקפידו להתייעץ עם הרופא שלכם אם אתם רוצים להוסיף את הפטרייה הזו לתזונה שלכם או לקחת את זה כתוסף. הרופא יוכל לעבור איתכם על הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים, כמו גם לייעץ לכם על האפשרות הטובה ביותר עבורך.

באופן כללי, עליכם לחפש:

100 אחוז תמצית פטריית מאיטקי ללא חומרי מילוי. חשוב שתדעו בדיוק מה אתם מקבלים.

קנו רק מחברה שמספקת לכם מידע מספיק על המוצר. תעשו מחקר. היזהרו במיוחד אם אתם משתמשים בה עבור סוכרת או לחץ דם. הקפידו להתייעץ עם הרופא שלכם לקבלת אישור או הדרכה.